עיצוב פנים מודרני לבית – כל מה שחשוב לדעת

איילת שטיין

איילת שטיין

המעצבת איילת שטיין בעלת סטודיו In-Design, מנוסה בעשרות פרויקטים של תכנון, שיפוץ ושדרוג דירות, בתים ומשרדים, מתן ייעוצים והדרכות

רגע לפני שאנו יוצאים לדרך עם כל המאפיינים של עיצוב מודרני, חשוב לדעת מהיכן הסגנון הזה הגיע אל פתחנו. אם חשבתם שהסגנונות מודרני ועכשווי כוללים את אותם מאפיינים, למעשה הם לגמרי שונים. בעוד שעיצוב עכשווי מדבר על כאן ועכשיו, עיצוב מודרני מתייחס לתקופה מוגדרת בזמן שהחלה לאחר המהפכה התעשייתית. כך שבפועל הוא פרץ אל חיינו בתחילת המאה ה- 20 ונשאר לכל אורך המחצית הראשונה שלה.

עיצוב פנים מודרני נקי

בתחילת המאה העשרים המודרניזם היה העתיד, וסגנון זה רתם יכולות מכניות לכדי יצירת פתרונות ריהוט ודיור להמונים במחירים נוחים. לפני שהעיצוב המודרני נכנס לתמונה, שלטו בגזרה סגנונות כמו הסגנון הגותי, הרנסנס, והוויקטוריאני והם היו מאופיינים עם אלמנטים דרמטיים, כבדים וכהים. העיצוב המודרני ממש דחה את כל האלמנטים הללו לטובת קווים חלקים, ישרים ונקיים, ויצר חללים בהירים, לא מבולגנים, מינימליסטים ופונקציונליים במידה רבה.

דבר נוסף שמאפיין את הניקיון המודרני הנקי הוא הניטרליות. צבעים כמו לבן, בז' וכמה גוונים של שחור הם פלטת הצבעים העיקרית עבור רוב הבתים שמעוצבים בסגנון זה, תוך שילוב פלטת צבעים טבעית יותר.

עיצוב סלון

עיצוב פנים מודרני יוקרתי

חללים שמאופיינים עם עיצוב פנים מודרני ויוקרתי הם סמל סטטוס לאנשים מסוימים, אך גם כאן השימוש בקווים נקיים יהיה מאפיין מרכזי. עם זאת היוקרה באה לידי ביטוי בדרכים שונות בעיצוב כמו למשל בבחירת הבדים. שימוש בבדים כמו כותנה, פשתן או משי ובחומרי גלם כמו עור יהיה מאפיין מרכזי.

גם הצבעים משחקים תפקיד מרכזי ולפלטת הצבעים הניטרליים יתווספו נגיעות של צבעים נועזים יותר כמו אדום, סגול או מתכות כמו זהב ונחושת. הרהיטים גם יהיו מודרניים עם קווים ישרים וללא קישוטים ועיטורים והחלל יהיה כמה שיותר מינימליסטי ומעוצב על בסיס העיקרון של "פחות זה יותר". המרחב עצמו יהיה כמה שיותר פתוח אך לא ריק ותפל, חומרי הגלם יהיו טבעיים ואלמנטים כמו שיש, עץ מלא, גרניט ובטון יראו נוכחות ויתרמו למראה האלגנטי והיוקרתי.

ולבסוף יש מקום של כבוד ליצירות אמנות, רהיטים מעוצבים בעלי אמרה ייחודית וגימורים ברמה הגבוהה ביותר.

עיצוב מודרני כפרי

עיצוב פנים מודרני כפרי

למרות שכפרי ומודרני נחשבים לשני סגנונות עיצוב שונים בתכלית, בעשורים האחרונים נוצר קשר יפה ומיוחד ביניהם. המאפיינים הטבעיים והחמימים של העיצוב הכפרי יחד עם הקווים הנקיים והגימורים היוקרתיים של העיצוב המודרני, יצרו את אחד מהסגנונות המיוחדים והפופולריים ביותר בעיצוב פנים.

כאשר מנסים ליצור עיצוב פנים מודרני כפרי יש לשלב אלמנטים בסיסיים שיוצרים את התחושה הכפרית המודרנית כמו למשל המרכיב החשוב מכולם והוא עץ. מלבד עץ נעשה שימוש בחומרי גלם טבעיים נוספים כמו אבן טבעית.

גם כאן ערכת הצבעים ניטרלית, למרות שבעיצוב מודרני כפרי נהוג להוסיף נגיעות של צבע בעזרת מוצרי הטקסטיל, כמו למשל עם כריות נוי או וילונות, שיכולים לשנות את המראה של החדר מקצה לקצה ולהפוך אותו לרך יותר, חמים ומסביר פנים.

עיצוב פנים מודרני כפרי קורץ מעט לסגנון האקלקטי ולכן מציע הזדמנות מושלמת לשלב עתיקות בעיצוב וכמובן ריהוט מודרני, שהוא התוספת המושלמת לחללים הכי מדהימים, במיוחד כאשר משלבים בין האלמנטים המודרניים לכפריים בבחירת הרהיטים.

ולבסוף – המובן מאליו, הכנסת הטבע לתוך הבית, כאשר ניתן לעשות זאת על ידי צמחים או חלונות גדולים שמכניסים הביתה את החוץ ויוצרים תאורה טבעית.

עיצוב בית מודרני

עיצוב בית מודרני ב- 2022

זו הנקודה שבה העיצוב המודרני והעיצוב העכשווי נושקים האחד לשני, והסגנון של ימינו נכנס לתמונה ומשקף את כל מה שטרנדי עכשיו. אלו יכולים להיות טרנדים חולפים, או כאלו שהתפתחו עם הזמן, ואלו יכולים להיות אלמנטים שיוצרים רושם מתמשך וילוו אותנו לאורך תקופה. 

עיצוב בית מודרני ב- 2022 שם דגש רב על קונספט פתוח הכולל כמה שפחות קירות, אור טבעי בשפע, וחלל אוורירי ומרווח. עידן העיצוב המודרני הכניס לתמונה המון חומרים חדשים כמו למשל חומרים ממוחזרים, פלדה, דיקט יצוק, זכוכית ופלסטיק, כאשר עבור המעצבים, הרהיטים צריכים להיות פרקטיים אך עדיין מושכים.

מאפיין נוסף של עיצוב פנים מודרני לבית הוא להכניס את האופי לתוך חלל המגורים, מה שמוביל לשילובים בין ישן לחדש או בין מודרני לכפרי.

מגמות הצבע ששלטו ב- 2021 הן צהוב עז עם אפור חיוור, שני צבעים עצמאיים שהתאחדו כדי להביע מסר של כוח ותקווה לעתיד, יחד עם צבעים חמים שמעניקים את התירוץ המושלם להתפנק בנעימים. ומכיוון שכולנו בילינו המון זמן בבית בגלל משבר עולמי, הטרנד של עיצוב בהשראת יעדים טרופיים די כבש את הלב, במטרה להפוך את הבית לחלל מרגיע בו אפשר לצבור כוחות מחודשים.

ב-2022 נכנס לעולם העיצוב גוון כחול ירקרק צלול Aqua Pool שמזמין אותנו לפקוח עיניים, לצלול פנימה אל תוך עצמנו ולזוז קדימה מתוך מודעות וחופש, בשילוב גוון אדום עז Red Flame  שמהווה ניגוד משלים רב תעוזה.

טרנד נוסף שחלחל לבית המודרני הוא השאבי שיק. זהו טרנד על זמני שמייצג אלגנטיות דהויה ותחושה של יוקרה לא מעודנת שרק מוסיפה לקסם ולא מפחדת להעז עם גימורים פחות מושלמים. וכמובן יחד אתו גם השילוב של פריטי וינטג' שממלאים אותנו בנוסטלגיה תוססת ועומדים בניגוד לקווים המודרניים הנקיים.

הבית מכיוון הכניסה לחצר

עיצוב בית מודרני מבחוץ

כמובן שאין שום טעם לעיצוב בית מודרני מבפנים, כאשר מבחוץ הוא נראה ישן ולא עדכני. אם אתם רוצים ליצור עיצוב בית מודרני מבחוץ, עליכם לשים דגש על קווים נקיים ולשלב בין אלמנטים של פלדה, לבנים ועץ בעיצוב הבית המודרני שלכם.

בבתים המודרניים, החצר משתלבת עם עיצוב הפנים, לכן חשבו עליה כעל תכנית קומה פתוחה לחלק החיצוני של הבית שלכם. מה שאתם רוצים ליצור הוא תחושה של זרימה בין הפנים לחוץ ולכן עדיף להשתמש באותה ערכת צבעים בשני המקרים. דבר נוסף שיכול להוסיף עניין ויזואלי לבית המודרני הוא הגדר. אתם יכולים להשתמש בחומרים כמו פלדה או סוגים אחרים של מתכת כדי להפוך את עיצוב החוץ למודרני ומלוטש יותר. כמו כן עולם החוץ של הבית המודרני העכשווי משלב גם אלמנטים מתקדמים, חסכוניים באנרגיה וידידותיים לסביבה.

פוסטים נוספים

מעוניינים שאיילת תעצב גם לכם?

דילוג לתוכן