תכנון וליווי פרויקטים

תכנון וליווי פרויקטים של שיפוץ ועיצוב

הסטודיו מציע תכנון וליווי פרויקט שיפוץ ועיצוב פנים משלב הרעיונות ועד התוצאות. הפרויקט מתחיל באבחון צרכים ויכולות, דרך תכנון מוקפד ועד קבלת חלל פנים מעוצב באופן מיטבי, המממש את מאפייניו הייחודיים ומשמש את הדיירים בחיי היום יום.

השירות כולל:

  • היכרות עם הלקוחות והבנת צורכי הדיירים, העדפותיהם ומאפייניהם הייחודים. כל זאת בהתאם לתקציב שנקבע לפרויקט.
  • תכנון ראשוני הכולל העמדת סקיצות וחלופות תכנוניות לבחינה.
  • תכנון מבנה החלל והפתחים.
  • תכנון חללים רטובים – מטבחים וחדרי רחצה.
  • תכנון חדרי הבית – כמו סלון, פינת אוכל, יחידת הורים, חדרי שינה וחדרי ילדים ונוער, חדרי אירוח, פינות ישיבה, פינות עבודה, מרפסת ועוד.
  • תוכנית העמדת ריהוט ואביזרים.
  • בחירה והתאמה של חומרים ואביזרים – קרמיקה, כלים סניטריים, חיפויים, מטבח, ריהוט, פריטי נוי ועוד.
  • תוכניות עבודה מפורטות לקבלן ולאנשי המקצוע.
  • כתב כמויות המפרט את היקף כל העבודות שיש לבצע והוא משמש לחישוב עלויות עבודות הקבלן ולמעקב אחר ביצוען.
  • ליווי הפרויקט בכל שלביו.
שירותי עיצוב פנים לבית

מבחר תמונות מפרויקטים

שיפוץ יעיל – הוא שיפוץ שתוכנן היטב

מעבר לתכנון נכון, תהליך השיפוץ מורכב מאינספור פרטים שיש לקחת בחשבון ותיאומים בין אנשי מקצוע, בקרה על הנעשה בשטח ובדיקה כי הדברים מתנהלים על פי המתוכנן. הניסיון הרב שצברתי בפרויקטים רבים שתכננתי וליוויתי כמעצבת פנים לימד אותי שאין תחליף לתיאום איכותי ולשמירה על סדר הפעולות – עריכת כתב כמויות ורשימות מוצרים, הזמנת חיפויים, ריצופים, אביזרים סניטרים כן הלאה, כך שיגיעו לשטח בהתאם להתקדמות העבודות. בדרך זו ניתן להבטיח התנהלות שוטפת והתקדמות ללא עיכובים מיותרים.

מלבד תכנון והכנת תוכנית השיפוץ וליווי הלקוחות לחנויות העיצוב אני מאמתת שהעבודה מתבצעת בהתאם לתוכניות, שאין סטיות או פערים, ואם יש, אני מסבה את תשומת ליבו של הקבלן ו/או מפקח הבנייה כדי שאלו יתוקנו בזמן אמת. כמו כן אני נדרשת לעתים לתת מענה למצבים לא צפויים שעולים בשטח הזמן העבודה.

מה כוללת תוכנית פרויקט השיפוץ?

תכנון ועיצוב, בחירת חומרי עבודה, אביזרים סניטריים והתקשרות עם ספקים.

ככלל, בית שמתוכנן היטב עונה על הצרכים האישיים והייחודים של דיירי הבית, ולכן תוכנית העבודה כוללת כתב כמויות וסט של תוכניות עבודה לביצוע שמועברות לקבלן ולמפקח העבודה (אם יש). בתוכנית העבודה אני שמה דגש על מציאת פתרונות לצרכים יום יומיים והכרחיים כמו:

  • מציאת מקום לפריטים שונים בהם מעוניינים הדיירים.
  • תכנון חללי אחסון לכל מה שנדרש.
  • תכנון חדרי הבית והפינות השונות בו, כמו חדרי שינה, פינות ישיבה, אכילה, עבודה, משחקים ועיסוקים שונים.
  • תכנון מיקום תשתית למערכות מולטימדיה וחשמל.
  • תכנון נגישות לגילאים מבוגרים ולבעלי מוגבלויות.

בחירת מעצבת פנים לתכנון וליווי פרויקטים

פרויקט השיפוץ עשוי להיערך מספר חודשים ואף מעבר לכך. הפרויקט כרוך במעורבות של מספר גורמים והוא כולל אתגרים רבים שאותם עדיף לצלוח כאשר לצידכם מעצבת פנים שאתם סומכים עליה ובטוחים בכישורים וביושרה המקצועית שלה.

פרויקט ששומר על ערכו עם הזמן הוא פרויקט מוצלח – והוא בא לידי ביטוי בתכנון נכון, בהתאמתו לצרכים, בשימוש בחומרי גלם איכותיים וביצירת סביבת מגורים או עבודה נעימה, שמקלה על ההתנהלות היום יומית, על השמירה על הסדר ומקדמת את סגנון החיים הרצוי וההתנהלות הנכונה בבית או בעסק.

שאלות ותשובות

תכנון הפרויקט כולל תוכניות רבות בהתאם למהותו, לדוגמא, תוכנית עבודה והעמדה, תכנית כללית ומידות, תוכנית הריסה, תוכנית בנייה, תוכנית חשמל, תאורה ותקשורת, תוכנית אינסטלציה, תוכנית ריצוף, פרישות חדרי רחצה ושירותים, תכנית מטבח ופרישת חזיתות, הנמכות תקרה, תוכניות גבס ותוכניות נגרות.

כתב הכמויות הוא מסמך מקיף שמפרט את כל מרכיבי העבודות שיש לבצע בפרויקט לפי יחידות וכמויות (כמו מטרים רבועים של ריצופים וחיפויים, מספר שקעי חשמל מסוגים שונים וכד') והוא משמש הן לתמחור והן למעקב אחר ביצוען. אני נוהגת להכין את כתב הכמויות כטבלת אקסל המכילה נוסחאות לחישובים ולסכימה.

אורכו של הפרויקט תלוי במצב הבית לפני השיפוץ, תשתיות קיימות, היקפה ומורכבותה של העבודה, העדפות הדיירים וזמינותם. ככלל, פרויקט שיפוץ הכולל הריסה ובנייה מחדש של חללים, החלפת מטבח, שיפוץ חדרי רחצה, החלפת ריצוף, ביצוע עבודות גמר, ריהוט ואבזור, אורך כחצי שנה בממוצע.

בהחלט. ניתן לחסוך סכומי כסף לא מבוטלים באמצעות בחירות נכונות של מוצרים ורכישה בחנויות שמציעות מוצרים איכותיים במחירים שווים לכל כיס. כמו כן ניתן לשלב פריטים קיימים לצד חדשים וכן לחדש פריטי ריהוט ונוי שיש ברשותכם, במידת האפשר תוכלו לבצע עבודות צביעה קטנות בעצמכם.

מעוניינים שאיילת תעצב גם לכם את הבית?

דילוג לתוכן