עיצוב בתים קטנים

איילת שטיין

איילת שטיין

המעצבת איילת שטיין בעלת סטודיו In-Design, מנוסה בעשרות פרויקטים של תכנון, שיפוץ ושדרוג דירות, בתים ומשרדים, מתן ייעוצים והדרכות

עיצוב בתים קטנים – מה צריך לדעת כשמעצבים בית קטן

בתים קטנים ודירות קטנות, כמו בתים בגודל סטנדרטי וגדול, מכילים את כל הדרוש למגורים, רק בשטח קטן יותר. לכן כאשר מעצבים בתים קטנים, יש לעשות זאת בחוכמה, ולא פעם מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מתאימים, או לחלופין, במידע שימושי שיאפשר לכם לעצב את הבית במחשבה תחילה ולקבל מענה מושלם ופונקציונלי לכל צרכיכם.

קחו בחשבון שבבית קטן, לא כל חלום עיצובי יוכל לבוא לכדי ביטוי, כי לא כולם יהיו מעשיים עבורכם או יעבדו טוב בבית הקטן שלכם. לכן, כדי שתוכלו למקסם את החלל שעומד לרשותכם, ריכזנו לכם את כל העקרונות החשובים.

עיצוב בתים קטנים

בעיצוב בתים קטנים מומלץ לקחת בחשבון את העקרונות הבאים

  • אחסון חכם באמצעות אחסון חכם ומיטבי תמצאו מקום לכל החפצים שלכם והחלל יראה מסודר ואלגנטי. בבתים קטנים נדרשת מידת יצירתיות שתאפשר למקסם את השימוש בחלל ולהמיר חללים קטנים ונישות לפתרונות אחסון.
  • שימוש בצבעים בהירים – צבעים בהירים מציעים יתרון גדול מאוד עבור בתים קטנים, בעוד שגוונים כהים יגרמו לחלל שלכם להיראות קטן וקודר ממה שהוא בפועל, צבעים בהירים יפתחו אותו ויגרמו לו להיראות יותר מרווח, גדול, מואר ומאוורר.
  • נצלו את הקירות לגובה – החללים האנכיים בבית יכולים לפתוח בפניכם שפע של אפשרויות עיצוביות ולחסוך מקום רב. בבתים קטנים, חלל הרצפה חשוב, לכן הימנעו משימוש יתר בחללים אופקיים ונצלו את הפוטנציאל של הקירות הריקים לתליית מדפים, ארוניות, מתלים ועוד.
  • אל תוותרו על אור טבעי – תאורה טבעית תגרום לכל חדר להיראות אוורירי ומואר יותר, וכפי שציינו לפני כן, גם גדול יותר. כאשר אתם מאפשרים להרבה אור טבעי להיכנס אתם גם מדגישים את המאפיינים המרכזיים של כל חדר. הימנעו מווילונות כבדים, או פתרונות הצללה כהים ואל תחסמו את החלונות שלכם עם רהיטים.
  • חשבו בצורה רב תכליתית – כאשר אתם מעצבים בית קטן מומלץ להשתמש בחלל בצורה רב תכליתית. שלבו מספר אלמנטים עיצוביים בכל חדר, כמו רהיטים מודולריים בעלי מספר שימושים, כמו שולחן נפתח, ספת אירוח נפתחת, שילוב פינת עבודה בחלל, משרד ביתי המכיל גם מכשירי כושר ועוד, בהתאם לצרכים שלכם.
עיצוב בתים קטנים

עיצוב בתים קטנים ודירות קטנות ב-2022

המאפיינים המרכזי של שנת 2022 היו צמצום, מינימליזם, הסתפקות במועט, עקרונות המשרתים היטב עיצוב בתים קטנים. הנה מספר רעיונות שימושיים:

  • יישום פתרונות אחסון חכמים – שטח אחסון מצומצם הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר בבתים קטנים. זו הסיבה שכדאי להשתמש בפתרונות אחסון נסתרים או נתלים. אפשר ליצור מקומות אחסון בכל מקום, מתחת למיטה, לספות, למדרגות וכד'. למעשה פתרונות האחסון שתבחרו יכולים גם להוסיף המון אופי לעיצוב הבית, וכיום ישנם פריטים שמעוצבים למטרה זו בדיוק.
  • שימוש ברהיטים מתקפלים או רב תכליתיים – בשנת 2021 המרחבים שלנו בבית שימשו אותנו בצורה רב תכליתית, לעבודה, ללימודים ולבילוי זמן איכות. מאפיין זה שולט גם בעיצוב בית קטן עם רהיטים מתקפלים, רהיטים שישמשו אתכם לכמה וכמה מטרות או כאלו שניתן לערום כאשר אינם נמצאים בשימוש.
  • שימוש בריהוט צמוד קיר – טיפ זה הוא אחד היעילים ביותר בעת עיצוב בתים קטנים, והוא צובר תאוצה בשנים האחרונות עם יותר ויותר פתרונות עיצוב חכמים. בית קטן הוא המקום המושלם להתנסות ברהיטים ואביזרים נשלפים או בפתרונות מתקדמים שחוסכים במקום. הקירות בבתים קטנים הם נכס ממשי, ויש לנצל אותם נכון.
  • דלתות וחלונות הזזה – יכולים לחסוך במקום בבתים קטנים מאחר שאין צורך בפינוי מקום לצורך פתיחתם. בתים קטנים יכולים להפיק תועלת רבה מדלתות וחלונות הזזה על הקירות אך גם בארונות האחסון.
  • מינימליזם – בבית קטן השתדלו להפחית את העומס. ככל שתאגרו פחות רהיטים, חפצים וציוד כך הבית שלכם יראה מסודר ומרווח יותר. זכרו שאינכם צריכים הרבה אלמנטים עיצוביים כדי לגרום לבית שלכם להיראות מדהים.

פוסטים נוספים

מעוניינים שאיילת תעצב גם לכם?

שרותי תכנון ועיצוב פנים לבתים ומשרדים

מעוניינים לעצב את הבית או המשרד? השאירו פרטים ונתאם שיחה או פגישת ייעוץ ראשוני אצלי בסטודיו או אצלכם בסלון.

איילת שטיין - מעצבת פנים
איילת שטיין עיצוב פנים
דילוג לתוכן