איך להכין את הבית למכירה?

איילת שטיין

איילת שטיין

המעצבת איילת שטיין בעלת סטודיו In-Design, מנוסה בעשרות פרויקטים של תכנון, שיפוץ ושדרוג דירות, בתים ומשרדים, מתן ייעוצים והדרכות

 

הקונים הפוטנציאליים מצלצלים בדלת וניחוחות העוגה שיצאה מהתנור ממלאים את הבית. האם זה מספיק כדי להרשים אותם ולתת לכם יתרון התחלתי טוב במשא ומתן שיגיע בהמשך?

גם אם אנו משוכנעים שביתנו יכול למכור את עצמו וגם אם נדרשים בו שיפורים, העצות במאמר הבא יכולות בהחלט להעלות את שווי הבית שלכם.

 

ממילא אנחנו מוכרים את הבית, האם כדאי להשקיע בו כסף?

התשובה היא כן. לעתים אפילו נדרש שיפוץ מסוים, זאת במידה שמצבו של הבית מחייב זאת. כל סכום כסף שתשקיעו בשיפור הבית והנראות שלו, בתנאי שתעשו את זה בצורה נכונה, יעלה את הערך הכספי של הבית, וזאת לרוב בסכום גבוה ממה שהשקעתם בו. בנוסף, ביתכם יתבלט לטובה בשוק והביקוש אליו יעלה יחד עם שיפור בעמדה שלכם ובביטחונכם בשלב המשא והמתן על תנאי מכירתו והתמורה הכספית שתקבלו עבורו.

בונוס: יהיה לכם נעים יותר לחיות בבית בתקופה שנותרה עד למסירתו לרוכשים.

 

איך בכל זאת ניתן לשדרג את הבית בצורה משמעותית בעלות נמוכה?

אם הבית במצב טוב ולא דורש שיפוץ של ממש כדאי לכל הפחות לוודא שהנראות שלו תורמת ולא מפחיתה ממנו.

בשלב הראשון יש לפנות מהחלל את כל מה שלא נראה טוב ולא תורם למראה שלו, כמו רהיטים שבורים ולא מתאימים, תמונות וחפצי נוי שלא מוספים נוי וכל דבר שאין לו מקום ומייצר בלגן. שלב זה הוא בכל מקרה צעד חשוב לקראת מעבר הדירה שלכם.

השלבים הבאים הם: ניקיון, תיקונים, התאמת הריהוט לחללים וסקאלת צבעים נעימה.

נקו את הבית, כדי שלא יהיו בו קורי עכביש, שכבות של אבק וכתמים. זה קורה במשפחות הכי טובות. הניקיון הוא אלמנט בסיסי והוא משדרג פלאים את החלל.

תקנו או החליפו את כל מה שדורש תיקון, כמו ברזים מטפטפים, גופי תאורה שלא עובדים או לא אסתטיים, קילופים בצבע, חוטים משתלשלים ועוד. הראו לקונים שאכפת לכם מהבית ושאתם מטפחים אותו.

דאגו שהתאורה תהיה בעוצמה מתאימה ובמינון הנכון, על מנת שהבית לא יהיה חשוך מידי מצד אחד, ולא יואר בצורה מסנוורת מצד שני.

שימו לב שהריהוט שלכם בממדים מתאימים לחלל. ריהוט כבד או  גדול מידי יקטין את החלל ויחסום את המעברים בעוד שריהוט קטן מידי ייראה עלוב.

חשוב להקפיד שסקאלת הצבעים תהיה נעימה ולא צורמת לעין. בצבע גלום כוח רב להשרות אווירה רצויה או לא.

 

איך בית למכירה צריך להראות?

בית צריך להראות כמו בית שגרים בו וחשוב להדגים לקונים הפוטנציאליים שהבית שלכם יכול לעבוד טוב גם עבורם.

הבית צריך לכלול את כל הפונקציות הנדרשות והרהיטים הנפוצים, כמו מטבח שימושי ונעים לעין (גם אם יופי ועיצוב זה עניין של טעם), סלון מאובזר בריהוט מתאים, פינת אוכל (גם אם לא היתה לכם לפני כן), חדרים מרוהטים וחדר רחצה תקין ומאובזר בכל הדרוש.

 

כל קונה מחפש משהו קצת אחר, איך הבית שלי יכול לענות על דרישות של קונים שונים?

הבית צריך לאפשר לקונים לדמיין את עצמם גרים בו, ואת הרהיטים והחפצים שלהם ממוקמים בחלל. גם אם הטעם שלהם שונה משלכם והצרכים שלהם אחרים, חשוב לאפשר להם לראות שהחלל מתאים להם. מומלץ לעדן אלמנטים שעלולים להפריע לעין. אם יש לכם קיר טיפוס בסלון, לדוגמא, חומר או צבע מאוד לא שגרתיים, כדאי להוציא אותם מהבית. מצד שני, אם החלל אנמי מידי, אז כדאי לשלב בו צבע  ו/או קיר מעניין.

 

הכניסה לבית

הכניסה לבית היא האלמנט הראשון שבו פוגשים המבקרים. רוכשים פוטנציאליים עלולים לפסול את הבית כבר מסף הכניסה, מבלי שראו אותו עדיין. חשוב שהכניסה תהיה נעימה, ללא חפצים מיותרים וללא מכשולים כמו מדרגה שבורה או סדקים בשביל הגישה. דלת הכניסה צריכה להראות טוב, ולא כמו דלת שמחייבת החלפה מיידית.

הכניסה צריכה להיות מוארת מבפנים ומבחוץ, כך שתהיה מזמינה ובטוחה בכל שעה ביום.

מומלץ ליצור מבואה לבית, המייצרת חיץ בין החוץ והפנים. המבואה יכולה להכיל רהיט כמו שידה או קונסולה, שישמשו לאחסון מפתחות, דואר, מטריה, נעלי בית  ועוד. המבואה יכולה להיות מוגדרת גם באמצעות צבע או חיפוי קיר, מתלה דקורטיבי, חפצי נוי ותאורה, כמובן.

 

מרפסת וגינה

המרפסת והגינה הן חלק בלתי נפרד מהבית ויש לטפח אותן. קחו בחשבון שישנם אנשים שממש חיים באזורים האלה של הבית ויש להציג בפניהם את הפוטנציאל הקיים בהם. אם הגינה שלכם מוזנחת, אפשר להניח דשא מלאכותי, ריהוט גן, עציצים, אגרטלים ועוד.

 

האם יש משמעות לשעה שבה מציגים את הבית?

אם אתם חוששים להציג את הבית בשעה מסוימת של היום או בעונה מסוימת בשנה, נראה שקיימת בעיה. הבית צריך להראות טוב בכל ימות השנה ובכל שעות היממה, ולהתאים את עצמו לצרכים המשתנים. אם יש שמש חזקה בשעות מסוימות של היום יש לתלות וילונות מתאימים מבחינת הצללה ועיצוב. אם הבית לא מואר מספיק באופן טבעי, יש לתכנן תאורה מתאימה שתתן את המענה הנכון.

 

מיתוס העוגה בתנור

אחרי שפיניתם, ניקיתם, סידרתם, צבעתם, ריהטתם, קישטתם והארתם, חשוב לא פחות שהבית יהיה מאוורר ונטול ריחות לא נעימים. אפשר להוסיף מפיץ ריח עדין שמיועד לחדרים, אך מיתוס או לא, הריח הנעים ביותר הוא ריחה של אפייה ביתית. 

שרותי תכנון ועיצוב פנים לבתים ומשרדים

מעוניינים לעצב את הבית או המשרד? השאירו פרטים ונתאם שיחה או פגישת ייעוץ ראשוני אצלי בסטודיו או אצלכם בסלון.

איילת שטיין - מעצבת פנים
איילת שטיין עיצוב פנים
דילוג לתוכן