עיצוב פינת אוכל

עיצוב פנים לפינת האוכל בבית

הישראלים אוהבים לארח. סופי שבוע, שבתות, חגים, ימי הולדת, ציוני דרך – עבורנו כל אירוע הוא סיבה למסיבה. בבתים רבים שולחן פינת האוכל חשוב מאוד ולא רק לצורך אכילה. על שולחן האוכל עובדים, מכינים שיעורי בית, סועדים, עורמים דואר ומשלמים חשבונות, ולכן כאשר מעצבים את פינת האוכל, במיוחד בדירות סטנדרטיות או קטנות, חשוב לדעת היכן למקם אותה, באיזו צורה ובאיזה גודל לבחור את השולחן והכיסאות.

פינת אוכל נפתחת ומודולרית

פינת אוכל נפתחת או פינת אוכל מודולרית (מתקפלת, נפתחת לשולחן גדול ונסגרת לקונסולה קטנה) היא פתרון רווח ונוח מאוד עבור בתים רבים, בין אם מדובר בבתים קטנים ובין אם מדובר בבתים גדולים בהם פינת האוכל נשמרת לימים מיוחדים ודלפק המטבח משמש לאכילה ביום יום. פינת אוכל נפתחת מאפשרת שימוש גמיש. ביום יום היא מוצבת במיקום קטן יחסית, מתאימה לשניים עד שישה סועדים, לעומת זאת באירועים מיוחדים פינת האוכל נותנת מענה למספר סועדים גדול לפי הצורך. בתכנון פינת אוכל אני שוקלת מספר גורמים:

  • מיקום פינת האוכל בשימוש יום יומי לעומת מיקום פינת האוכל בעת האירוח.
  • בחירת שולחן מתאים שיכול להיפתח בעת הצורך לגודל הרצוי.
  • הקצאת מקום לפתיחת השולחן.
  • תכנון תאורה למצב בו השולחן סגור ולמצב בו השולחן פתוח לסועדים רבים.

פינת אוכל גדולה

כששואלים אותי אם יש פינת אוכל "נכונה" אני משיבה שהבחירה הנכונה היא בהתאמה לחלל, לצרכים, לרצונות ולמאפייני השימוש. כך למשל אם יש משפחה שנוהגת לבלות את מרבית השעות בחלל המרכזי ובפרט בשולחן האוכל, ניתן לבחור בפינת אוכל רחבה דיה שתכיל את כל צורכיהם. אבל גם כאשר השימוש בפינת האוכל מוגבל בין כה וכה ועיקר הפעילות מתנקזת באי המטבח, ולמשפחה יש רצון לרכוש פינת אוכל גדולה וארוכה – אין זו בחירה פסולה – כל עוד היא מביאה ערך לדיירים. שכן בדומה למטבח שהובא בימינו אל קדמת הבמה, גם פינת האוכל בסופו של דבר היא פריט מרכזי וחשוב בחלל המגורים.

מעוניינים שאיילת תעצב גם לכם את פינת האוכל?

שרותי תכנון ועיצוב פנים לבתים ומשרדים

מעוניינים לעצב את הבית או המשרד? השאירו פרטים ונתאם שיחה או פגישת ייעוץ ראשוני אצלי בסטודיו או אצלכם בסלון.

איילת שטיין - מעצבת פנים
איילת שטיין עיצוב פנים
דילוג לתוכן