עיצוב דירת קבלן – איך עושים זאת נכון?

איילת שטיין

איילת שטיין

המעצבת איילת שטיין בעלת סטודיו In-Design, מנוסה בעשרות פרויקטים של תכנון, שיפוץ ושדרוג דירות, בתים ומשרדים, מתן ייעוצים והדרכות

ייתכן שדירה מקבלן לא תהיה דירת החלומות שלכם, כי לעתים היא תהיה נטולת אופי ואישיות כמי שיצאה מפס יצור אדריכלי וכי נאלצתם להתפשר על מספר מאפיינים בעת בחירת הדירה. עם קצת מחשבה והמון יצירתיות תוכלו לבצע שדרוגים יצירתיים ולהפוך את הסטנדרט הבסיסי לעיצוב מיוחד ופונקציונלי שיתאים לטעמכם ולצרכיכם.

המטרה – להפוך את הדירה לבית

ההמלצה הראשונה היא לנסות לעשות משא ומתן עם הקבלן על שדרוגים שיוכל לבצע לדירה לפני שאתם קונים אותה, כחלק מהעסקה. השינויים שתוכלו להשיג תלויים במידת מה בנכונותו של הקבלן להתגמש, כאשר יש דברים שתוכלו לדרוש במעמד החוזה, ללא תשלום, בעוד שעל אחרים תידרשו לתשלום נוסף.

בשלב שינויי הדיירים כדאי לבדוק שדרוגים מהותיים שכדאי לכם לבצע בזמן הבנייה כמו הזזת קירות, מיקום ותוספת נקודות חשמל ותאורה, מיזוג אוויר, תכנון המטבח, בחירת אריחים לריצוף וחיפוי ועוד. מומלץ בחום להתייעץ עם מעצבת פנים ואנשי מקצוע רלוונטיים, שיעזרו לכם להגיע לבחירות עיצוביות שמשקפות את הטעם והצרכים שלכם. למעצבי פנים יש ידע וניסיון שיכולים לחסוך לכם זמן יקר, כסף וטעויות יקרות ערך.

עיצוב סלון

עיצוב סלון בדירת קבלן

הסלון הוא חלל האירוח והמגורים המרכזי שישמש אתכם שעות רבות. חלל הסלון משמש לעתים למספר פונקציות ועליו לתת לכם מענה שימושי ועיצובי גם יחד. לרוב הוא כולל ספות, שולחן קפה, מזנון, מסך ומדיה. בחלל הפתוח נמצא גם שולחן האוכל והאירוח. חשוב להתאים את הפריטים לגודל החלל, לשימוש המבוקש, לסגנון המתאים לכם, לשלב בו אלמנטים עיצוביים ולשמור על סקאלת צבעים הרמונית. השילוב הנכון בין כל הפריטים הללו הוא זה שעושה את ההבדל בין בית סטנדרטי לבית מעוצב.

עיצוב התאורה הוא בעל חשיבות רבה לאיכות המגורים בבית ויש לתכנן את התאורה תוך התחשבות במיקום, בגווני הקירות, בגודל החללים, בעוצמות ובגווני התאורה הנחוצים בכל חלל, כמו גם עיצובם של גופי התאורה עצמם.

האקססוריז המתאימים יכולים להכניס המון אופי וחום לחלל, ולגרום לכם להרגיש בבית, כמו גם להתאים את הבית לאווירה שתרצו ליצור. את פרטי הנוי מומלץ לשלב במקומות שונים כמו למשל על המדפים, המזנון, הכונניות, בפינת האוכל ועוד. תמונות, כריות, שטיחים, וילונות וחפצי אמנות גם יכולים לשמש כנקודות מוקד בחלל ולהוסיף נגיעות של צבע. חשוב כמובן לבצע בחירות נכונות והרמוניות.

עיצוב מטבח

עיצוב מטבח בדירת קבלן

בדירות קבלן המטבח שתקבלו יהיה לרוב סטנדרטי, אך מקובל לשדרג אותו עוד בשלב שינויי הדיירים ולתכנן ולעצב מטבח שיתאים בדיוק לצרכים ולטעם שלכם. אם החלטתם שלא לשדרג את המטבח, תוכלו להחליף בו דברים קטנים כדי להתאים אותו לאורח החיים המיוחד שלכם, ולטעמכם האישי. החלפת ידיות בארונות למשל, הוספת מדפי עץ פתוחים או חיפוי הקירות, אלו תוספות שיכולות לעשות הבדל גדול.

תוכלו גם לשלב יחידת אי בלב המטבח. יש המון יחידות עצמאיות שניתן לקנות בנפרד, הן מוכנות לשימוש ועלותן לא תהיה גבוהה. אם אתם רוצים להוסיף צבע ונגיעה עיצובית אישית, יחידת האי מציעה פתרון נהדר. הוא יכולה להוסיף אופי ולהציע לכם משטח עבודה ושטח אחסון נוסף.

עיצוב חדר שינה

עיצוב חדרים בדירת קבלן

החדרים בדירה הם מקום המפלט והפינה האישית של כל אחד מבני המשפחה. עצבו את חדרי הילדים כך שישקפו את עולמם הפנימי ויתנו ביטוי לתחביבים ולתחומי עניין. בכל חדר ילדים מומלץ לשלב צבעים מתאימים, פתרונות אחסון, שולחן עבודה נחמד, כך שהחלל יהיה נוח, נגיש ופונקציונלי.

פתרונות נגרות בהתאמה אישית הם פתרון נהדר לחללים קטנים, והם יהיו מעולים לחדרים, במיוחד אם אלו חדרים קטנים. עבודות נגרות בהתאמה אישית יכולות גם להציע אינספור פתרונות חכמים ולאפשר לכם למקסם את החלל.

עיצוב פנים בדירת קבלן

כאשר מעצבים דירת קבלן, הטיפים הבאים יכולים לעזור המון:

  • ריצוף וחיפוי – הם האלמנטים המרכזיים והחשובים ביותר בנראות של הבית, לכן כדאי להקדיש זמן ומחשבה בבחירתם. לעתים אפשר למצוא אפשרויות מצוינות בסטנדרט של הקבלן ולעיתים כדאי לשדרג פריט זה או אחר.
  • טיפול בקירות – הצבע של דירות קבלן הוא לבן סטנדרטי. אתם יכולים להכניס עניין על ידי צביעת קירות בגוונים או אפקטים מיוחדים, ובכך לשדרג פלאים את עיצוב הבית.
  • וילונות – שימוש בווילונות יכול להוסיף חמימות, כמו גם הצללה ופרטיות מפני החוץ, להעשיר את המראה של החלל, במיוחד בדירות קבלן בהן מסגרות החלונות והתריסים מיוצרים לרוב מפרופילים סטנדרטיים שאינן ניתנים בשלב הראשון לשינוי.
  • אפשר להוסיף המון אופי בקלות – אם אינכם רוצים לבצע שדרוגים מיוחדים תוכלו להתאים את הבית לסגנון שלכם גם באמצעות רהיטים מיוחדים, שטיחים, פרטי נוי, חפצי אמנות ועוד.

ולבסוף באמצעות מעצבי פנים מוכשרים תוכלו לשנות מקצה לקצה את מראה דירת הקבלן הסטנדרטית, להתאים אותה לצרכיכם ולהפוך אותה לשלכם!

פוסטים נוספים

מעוניינים שאיילת תעצב גם לכם?

דילוג לתוכן