עיצוב וילות

איילת שטיין

איילת שטיין

המעצבת איילת שטיין בעלת סטודיו In-Design, מנוסה בעשרות פרויקטים של תכנון, שיפוץ ושדרוג דירות, בתים ומשרדים, מתן ייעוצים והדרכות

הדברים שחשוב לשים אליהם לב כשמעצבים בית פרטי

וילה או בית פרטי היא החלום האולטימטיבי של רוב האנשים, עם זאת המשימה אינה נגמרת בקניית בית פרטי נטו, עיצוב הבית לא פחות חשוב. ובבתים פרטיים, שלרוב כוללים שטח פנים גדול, אתגר העיצוב בהחלט רחב יותר.

. באמצעות אנשי המקצוע הנכונים והטיפים הבאים, תוכלו לעצב בית מיוחד שעונה על כל הצרכים שלכם. כן, גם חללים גדולים יש למקסם ואפשר לעשות זאת באמצעות הטיפים הבאים.

בחירה נכונה של רהיטים

רובנו עשויים לחשוב שחללים גדולים צריך למלא ברהיטים רבים, אבל בפועל מה שחשוב הוא לא כמות הרהיטים, אלא בחירה חכמה שלהם. קחו בחשבון שלא תמיד צריך למלא את כל השטחים הפתוחים, ומינימליזם יכול להיות אפשרות טובה, אם אתם רוצים לעצב בית מודרני ומתוחכם.

אתגר נוסף שיש לתת לו מענה באמצעות רהיטים הוא גובה התקרה. כאשר החללים האנכיים בבית גבוהים, ניתן להשתמש בהם בעיצוב. אפשר לעשות זאת על ידי שילוב קורות, מדפי קיר גבוהים, גופי תאורה גדולים נתלים מהתקרה או חלונות מסך גדולים מהרצפה ועד התקרה שיכניסו הביתה אור טבעי, אביזרי אמנות גדולים כמו תמונות ופסלים, שטיחים גדולים שיגדירו חללים שימושיים ועוד

עיצוב וילות

הכנסת שפע של אור טבעי ומלאכותי

התאורה שיש לכם בבית מהשפיע על האווירה והתחושה בחלל, מומלץ להימנע מפינות חשוכות או אורות קרים ומסנוורים ולהתאים את אופי התאורה כמו גם עיצובם של גופי התאורה אל החללים השונים בבית. אם פתרונות התאורה שלכם לא יהיו נכונים, הם עלולים לפגום באווירה הרצויה ולהפוך אותה ללא נעימה וללא שימושית.

לכן תכנון חכם של תאורה הוא אחד הנושאים המרכזיים והחשובים שיש לשים עליהם דגש, ויש להקדיש לכך תשומת לב בעת העיצוב. אם אתם מתלבטים, פשוט היעזרו ביועצי תאורה, שכן התאורה יכולה להביע אמירה ייחודית בכל החללים.

גישה מינימלית עובדת טוב גם בחללים גדולים

וילות רבות משתרעות על שטחים גדולים וברובן יש גם יותר מקומה אחת. העובדה שיש לכם שטח גדול אינה אומרת שעליכם להוסיף רהיטים ואביזרים מכל הבא ליד. למעשה עיצוב מינימליסטי יכול להיראות נפלא, ולא סתם הוא נחשב לטרנד עכשווי מוביל.

מינימליזם זו אפשרות ריאלית ואלמנט עיצובי מרשים בפני עצמו. אם יש לכם ריהוט מלוטש שנבחר בחוכמה, מבטא אמרה עיצובית, ומשאיר לכם חלל מרווח להסתובב בו בחופשיות, מה טוב.

עיצוב מודרני כפרי

התאמה אישית של החללים בבית

התאמה אישית של חללי הבית מאוד חשובה להגשמת אורח החיים שלכם. גם אם אתם מתגוררים בוילה, אין זה אומר שבאופן אוטומטי היא תהיה מותאמת לכל הצרכים שלכם. לכן כאשר אתם עומדים לפני עיצוב הבית שלכם, קחו לכם רגע להגדיר את הפרוגרמה העיצובית המגדירה את הצרכים שלכם, הרצונות והאווירה שאתם רוצים להשיג.

לעיתים אין צורך בשיפוץ מקיף, ניתן להתאים את החלל באופן אישי על ידי ארגון מחדש של העמדת הריהוט, ריצוף חדש, התאמת צבעים מיוחדים שנותנים טון לחלל, העמדת קירות גבס, בחירת חפצי אמנות ונוי, פתרונות אחסון, טפטים או חיפויים מיוחדים ועוד.

סגנון הוא עניין של בחירה אישית

רוב האנשים רוצים לבטא את האופי והאישיות המיוחדת שלהם באמצעות עיצוב הבית. אם יש לכם וילה או בית גדול, אתם יכולים לתת דרור לדמיון, ולהפוך את החלומות שלכם למציאות באמצעות שרותי עיצוב פנים מקצועיים. 

אינכם צריכים ללכת רחוק כדי ליצור רושם מיוחד, לעתים מספיק לשלב אלמנטים עיצוביים מרשימים שיבטאו את מי שאתם, יהפכו את הבית לשלכם ויעצימו את ההשפעה שיש לעיצוב החלל על האווירה בבית.

הכנסת אופי וחותם אישי חשובה גם בעיצוב החללים הפרטיים כמו חדרי השינה, חדרי הילדים והעבודה בביתכם. חדרי השינה צריכים להביא לידי ביטוי את האופי המיוחד, התחביבים ותחומי העניין של הדיירים, ולשלב פתרונות ריהוט ועיצוב שיתנו מענה נכון להרגלי השינה וההתארגנות היומיומית שלכם.

עיצוב דירת קבלן

הגדרת חללים בצורה יצירתית

מאפיין מרכזי בבתים פרטיים או וילות יוקרתיות הוא גודל חלל הסלון. אך לעיתים הגודל יהיה דווקא עקב אכילס, ויכול להפוך את החלל למעט אקראי וחסר משמעות. לכן כדאי מאוד להגדיר ולתחום חללים בדרכים יצירתיות, וכמובן שלמעצבת פנים מקצועית יש את הכישרון והידע הדרושים כדי לעשות זאת בצורה אלגנטית, כך שהחלל ישאר הפתוח ועם זאת מוגדר היטב לחללים שימושיים שונים וללא צורך בהקמת קירות או חוצצים.

ניתן להגדיר ולתחום את החללים הגדולים על ידי העמדת הריהוט יחידות מדפים פתוחות, פריטי ריהוט דו כיווניים, שטיחים, ריצופים, מסגרות עץ או קורות, צבעים וחיפויי קיר, וכמובן שלחשיבה מחוץ לקופסה אין גבול כאשר מדובר בעיצוב פנים.

עקביות ואחידות בעיצוב

בשל גודלו של הבית קל יחסית לאבד את הקו העיצובי שלו. אמנם אין צורך שכל חדרי הבית יהיו זהים בעיצובם, אך מומלץ . ליצור המשכיות ועקביות באמצעים שונים כדי לשמור על הרמוניה. לצורך כך ניתן להשתמש בפלטת צבעים דומה בכל הבית, או בשינויים קלים, בריצופים דומים החוזרים על עצמם בחדרי השינה לדוגמא, במוטיב חוזר כלשהו או בסגנון עיצובי שקושר את כל החללים יחד ליחידה אחת.

איילת שטיין עיצוב פנים

עבדו עם אנשי המקצוע הנכונים

גם אם אתם חושבים שתוכלו לעשות זאת בעצמכם, עיצוב בית גדול הוא הרבה יותר מקניית רהיטים בחנות והצבתם בבית שלכם. זו מלאכת מחשבת שדורשת ידע, ניסיון וחוש עיצובי.

אנשי מקצוע בתחום עיצוב הפנים יהיו בעלי ראיה מרחבית נכונה, והם יוכלו לראות את התמונה הגדולה בעיני רוחם, ולדעת אילו אלמנטים לשלב על מנת שהחלל יעבוד טוב עבורכם. הם יעזרו לכם להפיק את המרב מכל גודל של חלל שעומד לרשותכם, יבטיחו שהוא ישמש אתכם בצורה פרקטית, ויתאים לסגנון שלכם.

מעצבי פנים יוכלו לעזור לכם לבצע את הבחירות הנכונות מתוך השפע הקיים בחנויות, ליצור הרמוניה ואיזון, יעלו נקודות  מהותיות, ויעזרו לכם גם בניצול התקציב שעומד לרשותכם בצורה מיטבית וביצירת בית מעוצב ומסוגנן שיתעלה על כל הציפיות שלכם!

פוסטים נוספים

מעוניינים שאיילת תעצב גם לכם?

דילוג לתוכן