הכנת תוכניות ושרטוטים

הכנה של תוכניות עיצוב פנים ושרטוטים לשיפוץ

פרויקט השיפוץ מורכב בין היתר מסט של תוכניות עבודה (שרטוטים) לביצוע, כאשר נקודת המוצא לתכנון מתבססת על הפרוגרמה שנבחרה יחד עם הלקוחות, בד בבד עם בחינת סקיצות וחלופות תכנוניות שונות שהוצעו לבני הבית בתחילת התהליך.

תכנית העבודה וההעמדה מדמה את מראה הבית לאחר השיפוץ – היכן ימוקמו המטבח, חדרי הרחצה והשירותים, המרפסת, משרד ביתי, חדר משפחה ומשחקים ועוד, והתוכניות הן תכולת העבודה בפועל – תוכנית להריסה של קירות, בינוי, פרישת ריצוף, הנמכות תקרה, פרישות של חדרים רטובים, פתחים, נקודות חשמל ותאורה, נקודות אינסטלציה, עבודות גבס, תוכניות נגרות ועוד.

התכנון החדש מבוסס על מדידה שאבצע  לרוב בעצמי, למעט מבנים מורכבים בהם תידרש עבודת מודד מוסמך, והוא כולל בתוכו כתב כמויות וסט תוכניות מפורטות לפי הנושאים השונים שפורטו מעלה.

שירותי עיצוב פנים לבית

מבחר תמונות מפרויקטים

מה כוללת כל תוכנית ותוכנית?

כל תוכנית כוללת סט של פעולות והנחיות לאנשי מקצוע מתחומים שונים, זאת נוסף להכנת כתב כמויות לקבלן. דוגמאות:

תוכנית הריסה תכלול את כל האלמנטים שיש להרוס לצורך השיפוץ כמו קירות, יצירת פתחים, הסרת חיפויים, הריסת חדרי רחצה, שירותים ומטבח ישן, ותוכנית הבניה את כל האלמנטים שיש לבנות בסיום ההריסה, כמו קירות, משטחים, מדפי גבס ועוד.

תוכנית האינסטלציה תכלול מיקומים של נקודות מים, ברזים, אינטרפוצים, כלים סניטריים, מיקום ומבנה המקלחון, מיקום אמבטיה, ניאגרה ואסלה וכן הלאה.

תוכנית החשמל תכלול את פריסת שקעי החשמל והמפסקים, נקודות ההזנה לתאורה, נקודות תקשורת, היכן ימוקמו על הקירות או על התקרה.

תוכנית התאורה כוללת גם את סוג התאורה וגופי התאורה שיותקנו ומיקומם יחסית לנקודות ההזנה בקיר או בתקרה, ולוקח בחשבון את סוג התקרה וגובהה, תאורה טבעית, גווני הקירות, עוצמה וגוון התאורה הנדרשת וכך כל היתר. לפי הצורך תתווסף לתוכנית החשמל תכנית תאורה מפורטת.

עבודות הגבס כוללות בדרך כלל הנמכת תקרות, חציצה בין חללים שונים, נישות ועוד. תוכנית הנגרות כוללת על פי רוב התייחסות לפתרונות אחסון, כונניות, ריהוט מיוחד בהתאמה אישית למרחב, לצרכים ועוד.

שאלות ותשובות

עלות הפרויקט מורכבת מחומרי גלם, חומרי חיפוי, ריצוף, כלים סניטריים, מיזוג אוויר, אלומיניום, דלתות, מערכות מיוחדות (כמו בית חכם, חימום בגז, מתח נמוך) תשלום עבור יועצים מקצועיים, אנשי מקצוע, בעלי מלאכה וכן עלויות ריהוט, אבזור, וילונות, פרטי נוי ועוד. כתב הכמויות ותוכנית העבודה מסייעים לנו לחשב את העלויות ולתכנן את התקציב בהתאם. בכל מקרה, יש להתחשב גם הוצאות בלתי צפויות ולהיערך לקראתן. הכנתי לרשותכם קובץ אקסל לניהול תקציב שיפוץ ועיצוב פנים, אותו תוכלו להוריד ללא עלות בדף המוצרים באתר.

הזמן הנדרש להכנת התוכניות לאחר אישור תכנית העבודה וההעמדה על ידי הלקוחות והזמנת הקרמיקה, המטבח, מיזוג האוויר וכל מה שיש לכלול בתוכניות, נגזר כמובן מתכולת העבודה, כמות ומורכבות התוכניות. הסכם העבודה שלי כולל פירוט של שלבי העבודה וזמני הביצוע לשלבים השונים שבתחום אחריותי והם נעים בין עשרה ל- 21 ימי עבודה לתוצרים שונים, בהתאם לתכולת העבודה בכל תוצר.

כן, הפרויקט בנוי משלבי עבודה בסדר כרונולוגי והתוכניות משלבות במידה רבה אלמנטים מסוגים שונים. לדוגמה, מיקומי הכיריים, המדיח והמקרר במטבח משפיעים הן על תכנית החשמל והן על תכנית האינסטלציה המכילה את תשתיות הגז והמים. כך גם לגבי פרישות חדרי הרחצה המגובות גם הן בתכנית החשמל ובתוכנית האינסטלציה, תוכניות הנגרות המשלבות מכשירי חשמל ותאורה, הנמכות התקרה התלויות במערכת מיזוג האוויר ונקודות החשמל והניקוזים ועוד עוד. לסיכומו של דבר, סט תוכניות העבודה מהווה מערך תכנוני ולוגיסטי מורכב ומתוכנן היטב.

מעוניינים שאיילת תעצב גם לכם את הבית?

שרותי תכנון ועיצוב פנים לבתים ומשרדים

מעוניינים לעצב את הבית או המשרד? השאירו פרטים ונתאם שיחה או פגישת ייעוץ ראשוני אצלי בסטודיו או אצלכם בסלון.

איילת שטיין - מעצבת פנים
איילת שטיין עיצוב פנים
דילוג לתוכן