חובה להכיר: 4 מעצבי פנים מובילים שיעצבו עבורכם את החלל המושלם (כתבה בעיתון הארץ)

איילת שטיין

איילת שטיין

המעצבת איילת שטיין בעלת סטודיו In-Design, מנוסה בעשרות פרויקטים של תכנון, שיפוץ ושדרוג דירות, בתים ומשרדים, מתן ייעוצים והדרכות

איילת שטיין – סטודיו In-Design: מתאימה את העיצוב לאופי הלקוח ולתקציב

מתוך כתבה בעיתון הארץ

דירת בוטיק בתל אביב בעיצוב איילת שטיין
צילום: דרור קליש

איילת שטיין מעצבת פנים עצמאית כבר למעלה משבע שנים. אחרי שהשלימה תואר שני בגיאוגרפיה, ועשתה מחקר על סגנון חיים, היא עזבה את מקום עבודתה במשרד הממשלתי בו עבדה במשך שנים, והחליטה להגשים את החלום, וללמוד עיצוב פנים.

"תחום עיצוב הפנים תמיד ריתק ומשך אותי", מספרת איילת, "אז שיניתי מסלול באמצע החיים והחלטתי ללמוד עיצוב פנים בטכניון". 

כיום איילת מלווה לקוחות בתהליך שיפוץ, בניה ועיצוב נכסים למגורים, החל מדירות קטנות ועד בתים פרטיים ודירות יוקרה. לקוחותיה מגיעים מאזור המרכז, גוש דן, השפלה והשרון. 

"חשוב לי להתאים את השיפוץ והעיצוב של הנכס לצרכי הלקוח ולאופיו", מדגישה איילת. בפגישות ההכרות עם הלקוחות חשוב לה להבין לעומק את הלקוח וצרכיו, מהו אופי הנכס, מהות הפרויקט הצפוי ומה התקציב שיש לרשות הלקוח לצורך השיפוץ.

לאחר שמחליטים לצאת יחד לדרך, איילת ממפה את החלל הפנימי של הנכס על מבנהו ומידותיו,  כנקודת מוצא לתכנון השיפוץ."אני מתכננת יחד עם הלקוח את השיפוץ, בין אם מדובר בשדרוג נקודתי באחת הפינות בבית ובין אם מדובר בהריסה ובנייה מחדש של כל החללים בנכס", מספרת איילת.

לאחר הכנת מספר סקיצות אפשריות לנראות הנכס לאחר השיפוץ, הלקוח בוחר בסקיצה אחת, ואיתה יוצאים לדרך. "בשלב הזה קריטי להכין את כל תכניות העבודה לאנשי המקצוע השונים", מדגישה איילת, "החל מתכנית חשמל ואינסטלציה, תאורה, פרישות של החדרים הרטובים, פרישת ריצוף, תכניות נגרות ועוד".

בתכנון החללים, דבר לא נעלם מעיניה של איילת, והיא מתייחסת גם לרהיטים ולחפצים  שיש למצוא עבורם מקום בבית."חשוב לי לברר עם הלקוחות אילו פריטים הם מעוניינים לקחת איתם אל הנכס לאחר השיפוץ,  ולשלב אותם לצד הרהיטים והאביזרים החדשים, כדי שבסיום התהליך הבית יכיל את כל הדרוש עבורם".

איילת מתכננת עם הלקוחות את פתרונות האחסון בבית, שלדבריה להם יש חשיבות מכרעת, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בדירות קטנות וצפופות.

דירת בוטיק בתל אביב בעיצוב איילת שטיין
איילת מתכננת עם הלקוחות את פתרונות האחסון בבית, שלדבריה להם יש חשיבות מכרעת, במיוחד כאשר מדובר בדירות קטנות וצפופות. צילום: איילת שטיין

תהליך הליווי כולל גם בחירה משותפת של ספקים – החל מכלים סניטרים, מרצפות וחיפויים, גופי תאורה ועד רהיטים ואביזרים ("מאריח ועד שטיח" לדבריה), כאשר איילת מתאימה את הספקים והחומרים הנבחרים להעדפות הלקוח, הן מבחינה עיצובית והן תקציבית.

סגנון העיצוב של איילת הינו עכשווי ומאופיין בקווים נקיים, אך גם כאן חשוב לה להתאים את סגנון העיצוב להעדפות ולאופי של הלקוח. "ללקוח שאוהב צבעים עזים אעצב דירה ססגונית, ללקוח שחשובה לו חמימות אציע עיצוב עם נגיעות כפריות".

עם תחילתו של השיפוץ בפועל, איילת נוכחת בשטח ובודקת שכל אנשי המקצוע פועלים על פי התוכניות שהוכנו עבורם. "לא פעם קרה שהגעתי לנכס וזיהיתי בזמן אמת שאיש המקצוע סטה מהתוכנית. כשזה קורה, אני מתקנת ומוודאת  שהביצוע ייערך בהתאם לתוכניות.

"מבחינתי התהליך מושלם רק לאחר שהשיפוץ מסתיים והלקוחות נהנים מהנכס החדש או המשופץ", אומרת איילת. 

איילת עברה הכשרה בעמותת נגישות ישראל וכיום יש לה ידע וכלים לעצב את הבית באופן מונגש לבעלי מוגבלויות ולצרכיהם.

מעצבת הפנים איילת שטיין
צילום: דובי פיינר

כמו כן, בחודשי הקיץ יצא לאור ספרה "המדריך לשיפוץ ולעיצוב הבית", המיועד לחובבי עיצוב פנים באשר הם, וכולל מידע חשוב והכוונה לכל מי שבכוונתו לשפץ את הבית, וכן לאנשי מקצוע וספקים בתחום הנדל"ן והשיפוצים. 

איילת שטיין – מעצבת פנים

מגדלי דימרי, מודיעין

טלפון – 052-2257664

עמוד הפייסבוק של איילת שטיין

עמוד האינסטגרם של איילת שטיין

 

פוסטים נוספים

מעוניינים שאיילת תעצב גם לכם?

דילוג לתוכן