עיצוב חדרי ילדים ונוער

עיצוב פנים לחדרי ילדים ונוער

במהלך השנים ילדים גדלים ומשנים את צרכיהם בתדירות גבוהה יותר מאשר מבוגרים, כמו גם את תחומי העניין ואת ההעדפות שלהם. כאשר אני מתכננת חדר שינה לתינוק, לפעוט או לילד בגיל הרך אתכנן את החדר גם בראייה לעתיד – היכן יוצב שולחן הכתיבה, ארון בגדים גדול, מיטת נוער או מיטה וחצי, פינת אירוח ועוד, וגם אם כרגע החדר מיועד לאכלס ריהוט כמו שידת החתלה, מיטת תינוק וכורסת הנקה.

תכנון קירות החדרים

מעטפת החדר היא חלק מרכזי בעיצוב, היא נותנת את הטון ומדגימה את האווירה הרצויה, וממש בדומה לתכנון העמדת הרהיטים, תהליך תכנון המעטפת כולל התייחסות לשינויים העתידיים שיחולו בחדר בהיבט של העמדת ריהוט (מיטת מעבר, מיטת נוער, מיטה וחצי, ארונות, שולחן כתיבה ועוד) ובהיבט של צבעוניות, תמונות ופריטי נוי.  

תכנון חדרי ילדים לטווח הארוך

חדר הילדים הוא חדר רב שימושים – שינה, פעילויות כמו למידה, משחק, עבודה ואירוח – כלומר החדר משמש את הדייר או את הדיירת כחדר שינה, כחדר עבודה וכסלון גם יחד. מהסיבה הזאת על חדר הילדים לכלול שלוש פינות מרכזיות שמשתנות לאורך שעות היממה. נוסף על כך, בשונה מריהוט שאפשר להחליף וקירות שאפשר לצבוע מחדש יש דברים שאין ברצונכם לשנות בטווח הארוך – ואלו הן התשתיות.

  • פתחים ואוורור– חלונות, דלתות, מיזוג אוויר.
  • תאורה – מאור מרכזי, מיקום תאורת לילה בהתאם למיקום המיטה ותאורת עבודה בסמוך לשולחן התלמיד
  • נקודות חשמל ותקשורת – היכן ימוקם שולחן הכתיבה ומסך הטלוויזיה.

בסיס טוב לחדר הוא בסיס שכולל תכנון תשתיות חשמל, תקשורת, פתחים והעמדת ריהוט בטווח המיידי ובטווח הארוך. בדרך זו ניתן לתמוך בשינויים הצפויים עם השינויים ולצמצם אותם לפעולות ידועות וצפויות כמו צביעת קיר בגוון אחר, החלפת ריהוט קיים בריהוט חדש, החלפת פריטי אבזור – וילון, שטיח, תמונות ועוד.  

מה כולל תהליך העבודה בעיצוב חדרי ילדים?

חדרי ילדים עוברים מספר שינויים לאורך השנים, ולכן אבחן חדרים אלו בראי הזמן. בשלב הראשון אני מתשאלת את ההורה על הצרכים והרצונות בטווח הקצר ובטווח הארוך ואת הילדים עצמם אם הם בגיל המתאים. כאמא לילדים בגילאים שונים, לעתים אני מוצאת את עצמי מאירה את עיניהם של הורים טריים לצרכים עתידיים ומכוונת אותם לתכנון מיטבי. בשלב הבא אני מתכננת את מעטפת החדר ואת התשתיות ולאחר מכן מייצרת לפחות שתי העמדות של החדר – אחת לצרכים העכשוויים ואחת לצרכים העתידיים כאשר הילד יגדל.

האם נהוג לשתף את הילדים בתהליך העיצוב?

יש הורים שמעודדים את הילד להשתתף בתהליך העיצוב מתוך רצון לחבר אותו לשינוי הצפוי בבית, ויש הורים שמעדיפים להפתיע את הילד. הבחירה הנכונה היא הבחירה המתאימה למשפחה.

מעוניינים שאיילת תעצב גם לכם את חדרי הילדים?

דילוג לתוכן